IBE - International Epilepsy SupportWe are pleased to share news from A.E. (Associazione Epilessia) about the publication of Tempestina e le gironiche, a book that tells the story of how a child’s first seizures and epilepsy diagnosis disrupted everyday life and forced the whole family to adjust.

This book is useful for understanding how to explain to a child that epilepsy is a serious condition that must be faced with courage and without shame. Life can be upset by epilepsy, but it shouldn’t be hidden, it’s actually meant to be shared, to feel less alone, less vulnerable, and less different.

Despite its simplicity, this book tells the truth about the condition and sows the seeds of a great transformation in regard to epilepsy for this very reason. As a result, we are able to move from fear to cure together.

Siamo lieti di condividere la notizia di A.E. (Associazione Epilessia) sulla pubblicazione di Tempestina e le gironiche, un libro che racconta la storia di come le prime crisi epilettiche e la diagnosi di epilessia di un bambino hanno sconvolto la vita di tutti i giorni e costretto tutta la famiglia ad adattarsi.

Questo libro è utile per capire come spiegare ad un bambino che l’epilessia è una condizione grave che va affrontata con coraggio e senza vergogna. La vita può essere sconvolta dall’epilessia, ma non dovrebbe essere nascosta, in realtà è pensata per essere condivisa, per sentirsi meno soli, meno vulnerabili e meno diversi.

Nonostante la sua semplicità, questo libro dice la verità sulla condizione e getta i semi di una grande trasformazione per quanto riguarda l’epilessia proprio per questo motivo. Di conseguenza, siamo in grado di passare dalla paura alla cura insieme.

Buy The Book